Dodane

  • Kolejne osiedle w śródmieściu

    ns krag
    Kolejna miejska plomba zostanie zagospodarowana. Przy ul. Waryńskiego na dawnej gazowni powstanie osiedle mieszkaniowe z usługami na parterze.

 

Kinezjologia edukacyjna polega na współpracy ciała i umysłu. Z jednej strony urozmaica zajęcia, z drugiej pomaga dzieciom w koncentracji i zapamiętywaniu.Nowosolska podstawówka nr 2 jako jedna z sześciu w województwie zakwalifikowała się do projektu „Innowacyjne wsparcie szkół uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów”.
Celem projektu "Innowacyjne wsparcie szkół uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne uczniów" jest opracowanie i wdrożenie innowacyjnych programów nauczania rozwijających umiejętności społeczne i kompetencje kluczowe uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Adresatem projektu są uczniowie klas od 1 do 3 szkół integracyjnych i ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi z czterech województw: dolnośląskiego, lubuskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego – czytamy na stronie internetowej pomysłodawcy i realizatora projektu Grupy Wydawniczej PWN. Z czterech województw wybrano do projektu 40 szkół, w tym nowosolską „dwójkę”.
4. lutego podczas konferencji w Zielonej Górze odbyło się spotkanie wyjaśniające cel projektu. Wzięły w nim udział dyrektor PSP 2 Iwona Gazińska i nauczyciel kształcenia zintegrowanego Iwona Kałuska. Założenia projektu na tyle przedstawicielkom „dwójki” przypadły do gustu, że postanowiły powalczyć o szansę na udział w nim. 18. lutego szkoła otrzymała dobrą wiadomość - „dwójka” jako jedna z sześciu szkół w województwie została do projektu zakwalifikowana. Nowosolska szkoła wybrała program „zastosowanie elementów kinezjologii edukacyjnej połączone z technikami wspierającymi koncentrację i pamięć”. Kinezjologia edukacyjna to w najogólniej mówiąc kształcenie dziecka oparte na współpracy ciała i umysłu. Podczas zajęć klasa nie siedzi sztywno na krzesełkach, lecz przyswajaniu wiedzy pomagają specjalnie dopasowane do tego ćwiczenia fizyczne. Ciało współpracuje z umysłem, dzięki wypracowaniu harmonii między nimi uczeń lepiej się koncentruje i zapamiętuje.
Co oznacza dla szkoły udział w projekcie?
Zaczyna się od pracy nauczycieli nauczania zintegrowanego, czyli pierwszych trzech klas podstawówki – pisanie innowacyjnych programów w procesie kształcenia, udział w konferencjach dotyczących projektu w Poznaniu, współpraca z akademickimi grupami wsparcia, szkolenie e-learningowe. Wszystko po to, by najmłodszym uczniom było się łatwiej wdrożyć już na początku procesu kształcenia. Dodatkowo projekt zapewnia realizację zajęć pozalekcyjnych, organizator zaopatruje szkołę również w konieczne pomoce dydaktyczne.
Marek Grzelka